maandag 30 april 2012

Zo rood als een aardbei

Gelpolish, gelnagellak, nagellak die langer blijft zitten dan een paar dagen, nagellak die zelfs blijft zitten tot 3 weken! Je hoort het overal, de nieuwe trend van nagellak / gellak. Ik vond het wel een leuk idee, dus ik heb me een lamp en deze polish aangeschaft zodat ik het eens op mezelf kon uitproberen.


Wat is Soak-Off Gel Polish?
In vergelijking met traditionele nagellak, moet men elke laag van de soak-off gel polish onder een UV lamp te drogen leggen.. In tegenstelling tot een traditionele nagellak, moet men een gellak onder een UV-licht leggen om te drogen. Soak-off Gels zijn verkrijgbaar in een breed scala aan kleuren en afwerkingen.


Wat zijn de pro's?
Droogtijd - Het UV-licht droogt de nagellak binnen een paar minuten, wat betekent, geen vlekken, geen deuken.

Lang houdbaar - Soak-Off Gel blijft ongeveer 2-3 weken zonder stukjes die eraf vliegen of nagellak die begint te bladderen.
Niet schadelijk - In tegenstelling tot traditionele gelnagels gaat men hier niet vijlen en frezen over uw eigen nagels. Uw nagels blijven even perfect na de gelpolish zoals na nagellak. Geen verschil.


Wat zijn de contra's?

Kost - Soak-Off Gel Polish kan alleen worden toegepast door een professionele en de service is duurder dan een traditionele manicure. Of je moet je eigen lamp en gelpolish aankopen zoals ik :).
Verwijdering - Je kan de gelpolish niet verwijderen zoals men nagellak verwijderd. Toch is het niet zo moeilijk. Je neemt nagellakremover met acetone. (zonder acetone gaat het echt niet!) je maakt een watje helemaal nat met deze acetoneremover. Leg op je nagel. Doe er aluminiumfolie rond en laat 15 minuten weken. Doe het watje eraf en verwijder de nagellak met een nagelriemduwer. Verzorg nadien je nagels goed met een serum voor nagels of een goede nagel/handcreme.
Nageluitgroei - als een nagellak 2 tot 3 weken houdt, zie je natuurlijk de uitgroei van je nagel, dat is vrij logisch. Bij donkere nagellak kan je dit dan vrij goed zien.
Tijd - Het krijgen van een Soak-Off Gel manicure kan langer duren dan een traditionele manicure.



Hier zie je me mijn eigen gelpolish aanbrengen!

Volg me via bloglovin'! Follow me with bloglovin'!
(zie rechterbalk)

Vind me leuk op facebook! Like me on facebook!

xxx
Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een bericht na! Leave a message!