dinsdag 17 april 2012

Golden orange or sweet pastel?

De nieuwe trends voor het voorjaar van 2012...

Totaal verzorgde huidjes met een sensueel vochtige glans zijn dé make-up trend voor voorjaar en zomer 2012. Het komende seizoen draait alles in de make-up om het 'klaarmaken' van de huid. Niet zozeer de foundation is de basis, maar alles wat daarvòòr gebeurt: het preppen en primen van de huid. We gaan met nieuwe producten als serums en enhancers werken om de huid voor te bereiden op de foundation (als die nog wel nodig is). En we leren meer diepte in het gezicht te creëren door met highlights en texturen te spelen.

Je gaat dan ook voor een 'perfecte' huid. Vooraleerst verzorg je de huid door het preppen en primen, maar als de imperfecties dan nog zichtbaar zijn opteren we voor een lichte foundation en concealer om toch laag per laag een perfecte huid te verkrijgen.

Make-upartiesten hebben deze lente ook gespeeld met een mix van oud en nieuw. De meest iconische lipstickkleur is weer een grote trend. Kijk maar naar Adèle op de rode loper tijdens de grammys. Make-up à la Marilyn komt weer helemaal in.


Daarentegen worden er ook meer en meer pastelkleurtjes gebruikt. Dit is dan weer het tegenovergestelde van de colorblockingtrends. Ofwel ga je in het voorjaar voor felle 'over the top' kleur ofwel ga je voor pastel. Pastelkleurtjes heb ik altijd prachtig gevonden. Ik had vroeger zelfs een prachtige pastelkleurige trui waar al mijn vriendinnen mee lachten :). Maar ik ga zeker nog een pastellook doen!!


Naked kleurtjes en 'nude makeup' blijft nog zeker 'in' maar met een edge-kantje.

Mijn idee? Ik ben nog volledig onder de voet van het Naked 2 palette :).
Hieronder mijn idee van een glossy, perfecte en verzorgde huid à la trend lente 2012 met een fellere glanzende oogshaduw. Mijn nagels blijven nog wel steeds full of color :).

Ogen:             Naked palette 2: foxy, half baked, snakebite en vooral veel
                      chopper...
Nagels:           mijn nieuwe nagellak! Brazilian van Essie. Een 'waauw'          
                      oranje met een roze glans erin = prachtig!
Lippen:           terra cotta van NYX



Volg mijn blog via bloglovin', follow my blog on bloglovin'
(zie in de rechterbalk)

Vind me leuk op mijn facebookpagina, Like me on my facebookpage

xxx Brenda



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een bericht na! Leave a message!