maandag 23 april 2012

Sixties glamour


Jaren 60 glorie, prachtige glanzende huid, roze gloed op wangen en lippen en een dikke eyeliner waardoor je ogen groter en sensueler lijken.
De vrouwen die in de jaren 60 geleefd hebben weten alles over die enorme stijlvolle periode.
Make-up werd voor de eerste keer na de jaren 20 meer en meer gebruikt. Rode lippen waren in opmars omdat hét stijlicoon van dit tijdperk Marilyn Monroe de trend zette.

Recentelijk is er een nieuw tv programma overgewaaid vanuit Amerika waarin de gouden jaren terug tot leven ziet komen. Pan Am is een serie die gaat over de gelijknamige vliegtuigmaatschappij uit Amerika in de jaren 60.

Inspiratie genoeg om hierover een look te doen!





De gemakkelijkste manier om een dikke eyeliner te creëren zonder te knoeien is eerst gebruik te maken van een zwarte, matte oogschaduw. Hier gebruikte ik Blackout van Urban Decay. Met een schuine wenkbrauwborstel begin je vanuit het midden van je oog en werk je naar buiten toe. Als je bijna op het einde bent van je oog, maak je een boogje naar boven toe. Ga hier daarna over met een zwarte eyeliner of een zwarte gelliner. Hier gebruikte ik Bobby Brown Black Ink gelliner.
 
Prachtig Sixties!
 
 
Vind me leuk op Facebook! Like me on facebook!
 
Volg mijn blog via bloglovin' (zie rechterbalk)
 
xxx Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een bericht na! Leave a message!