maandag 28 mei 2012

Daar is de zon!

Make-up en de zon, niet zo'n goed idee ... of wel?

In de warme zomermaanden is het niet altijd even gemakkelijk om overdag make-up te dragen. Maar wat als je dan naar een feestje moet? Of een babyborrel of een verjaardag... ? Ik ben gisteren en vandaag naar 2 verjaardagsfeestjes geweest en met deze zomerse temperaturen heb ik gezorgd voor een echte bronze-zomerse maar toch ook huidsvriendelijke make-up!

Als je make-up wil dragen wanneer de zon schijnt, kan je best geen foundation/concealer/hevige bronzer/blush/poeder gebruiken. Je poriën gaan namelijk openstaan en ervoor zorgen dat al deze make-up opgeslorpt wordt in je huid. Dit zorgt voor verstoppingen, pukkeltjes, onzuivere huid en vervroegde huidveroudering. Klinkt griezelig niet?

Mag je dan geen make-up gebruiken? Natuurlijk wel :) maar andere make-up die past voor deze warmere en zonnigere tijd van het jaar.

Gezicht:
  • Op je gezicht gebruik je natuurlijk eerst een goede, en aan je huid aangepaste dagcrème.
  • Daarboven gebruik je een zonnecrème die hoge factor heeft (ik gebruik 20 omdat ik toch graag een beetje bruin word in mijn gezicht.)
  • Ipv een foundation en concealer gebruik ik een getinte dagcreme met een ingebouwde zonnefactor. Hier gebruikte ik Too Faced tinted beauty balm in vanilla glow. Ik bracht dit aan met mijn vingers en extra op plaatsen waar ik normaal gezien concealer zou doen.
  • Om mijn gezicht toch een 'gloed' te geven, gebruikte ik de bronzer van Mylène met glans. Dit onder mijn jukbeenderen en aan de zijkant van mijn gezicht.

Ogen:
  • Je ogen zitten meestal onder een zonnebril, waardoor opvallende oogschaduw overbodig is. Je kan we oogschaduw gebruiken omdat deze huid net beschermd wordt door de zonnebril.
  • Ik gebruikte Urban Decay primer potion, MAC painterly paint pot en Urban Decay Bootycall.
  • De mascara is waterproof omdat je nogal kan zweten in de zomer en een mascara-waterval onder je ogen staat niet echt eh :). Ik gebruikte Maybeline one by one waterproof

Lippen:
  • Om toch een beetje aandacht te trekken en je make-up een beetje feestelijker te maken kan je opteren voor een opvallende lip. Hier gebruikte ik NYX bloom lipliner en citrine lipliner en daarboven NYX flower round lipstick.

Voila! Hopelijk kunnen jullie nu zonder zorgen de zomer in met mooie opgemaakte snoetjes!

Vind me leuk op facebook! Like my official facebookpage!
xxx
Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een bericht na! Leave a message!