woensdag 30 januari 2013

Winter Romance

Een tweede look voor jouw prachtige valentijnsavond... . Ik was onlangs in Carrefour in Mol en zag daar bij de tijdschriftenafdeling het januari nummer van het tijdschrift Nouveau. Het eerste wat ik dacht was: Waauw! Diane Kruger ziet er hier FANTASTISCH uit! Die look wil ik nadoen voor Valentijn!

 
Winter romance, beter kon ik het niet noemen :). Diane heeft een 'gouden' look, met toch veel warme bruine tinten in haar arcadeboog. Vooral de ogen spreken hier. Haar lippen zijn zacht gehouden, haar wenkbrauwen mooi afgelijnd.
 
Mijn enigste missie was nu: een model vinden om deze look na te doen. Ik heb mijn beste vriendin, Sarah mogen gebruiken als sminkpop :). Bedankt Sarah!
 
Sarah heeft geen lange blonde lokken en heeft een donkerdere huid dan Diane, maar dat zorgt er juist voor dat je ziet dat deze look voor iedereen kan weggelegd zijn.
 

 
Gebruikte producten:
Gezicht:

  • Nyx stay matte not flatte foundation, een mix van n°4 en n°6.
  • Catrice re-touch light reflecting concealer n°3 rosy beige (onder ogen, redelijk veel zodat het licht fel op de ogen valt)
  • BH cosmetics concealer
  • Sephora quad Bronzer
  • Nars deep throat Blush
  • MAC soft and gentle (glans net boven de blush)
Lippen:
  • Nyx citrine lippenpotlood (helemaal invullen)
  • Nyx beige mega shine lipgloss 
De ogen:

Breng eerst een primer aan voor je met oogschaduw begint! De oogschaduw vraagt een beetje meer werk. Maar als je de stappen volgt en ongeveer dezelfde kleuren gebruikt, heb je zeker succes!!

  1. Na de primer breng je een langdurige oogschaduw aan, die de kleur van je ooglid effen maakt. Ik gebruikte de paint pots van MAC. Deze zorgen er ook voor dat je oogschaduw niet in je arcadeboog geraakt en langer blijft. Een dubbele primer dus. Gebruik een lichte kleur, die aanleunt bij je huidskleur. Doe dit op je ganse ooglid, tot net onder de wenkbrauw en onder de onderste wimperrand (overal dus :)).
  2. Breng een zachte bruine kleur aan, die ervoor zorgt dat je diepte creëert in je arcadeboog. Dit zorgt ervoor dat je een mooie vorm krijgt. Goed uitvegen en mengen! (Dit kan het beste met een 'blending borstel' zie vroegere posts om te zien wat ik bedoel).
  3. Een groene - bruine kleur breng je aan tegen je wimperrand en vervaag naar boven toe. Heel dunnetjes, zorg ervoor dat de kleur niet je hele bewegende ooglid bedekt.
  4. Dan gebruikte ik een huidskleurig pigment met heel subtiele glitters in. Naked pigment van MAC is geweldig hiervoor. Wil je het iets dramatischer, kan je een goudkleurige oogschaduw nemen.
  5. Met een oogschaduw die een tint lichter is dan je echte huidskleur, maak je een highlight onder je ogen en in je ooghoek.
  6. Met een zwarte eyeliner of gelliner ga je langs je bovenste en onderste wimperrand (onderste 1/3 aanbrengen --> zie tekening).
  7. Breng veeeeel mascara aan! Bij Sarah bracht ik ook individuele valse wimpers aan.
  • Urban Decay shadow primer potion
  • MAC paint pot in Soft Ocre
  • BH cosmetics 28 neutral palette (zie kleur hieronder)
  • Urban Decay Darkhorse (echt een bruin - groene tint, het groene zit hem in de groene glitters in de oogschaduw)
  • MAC Naked pigment
  • Urban Decay Foxy
  • Bobby Brown gelliner in black ink
  • DIOR diorshow mascara
  • individuele valse wimpers van fingers

 

 
Allemaal aan de slag!
 
xxx Brenda


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een bericht na! Leave a message!