dinsdag 1 november 2011

De 'naakte' makeup trend

Ik heb in een vorig bericht de laatste nieuwe trends van het seizoen overlopen. Nu heb ik me gewaagd aan een echte 'nude' look. Ik heb een foto vooraf en nadien getrokken zodat je wel degelijk het verschil ziet.

Vooraf zonder makeup :):
En nadien...


Hoe heb ik dit nu gedaan? Alles samengevat in enkele kleine stapjes:
  • Gebruik telkens een goede dagcreme aangepast aan jouw huidstype. Ik heb een droge huid, dus Nivea Aqua Sensation voor droge huid is voor mij prima. Een zachte dagcreme op basis van water en niet op basis van olie.
  • Daarna gebruikte ik over mijn ganse gezicht mijn getinte dagcreme van MAC gemengd met een klein beetje foundation van Mylene (n°50)

  • Als je getinte dagcreme is aangebracht kijk je zelf of je nog rode vlekjes of kleine imperfecties kan verbeteren. Hiervoor gebruikte ik de NYX Concealer in a jar in de kleur beige.
  • Nadien gebruikte ik losse NYX poeder, maar zeker niet teveel. Aangezien ik een droge huid heb, heb ik hiervan zeer weinig nodig. De kans bestaat bij overgebruik dat ik er grauw ga uitzien. Voor personen met een vette huid of gemengde huid is poeder wel aangeraden. Maar denk eraan: less is more!
  • Mijn wangen kregen een klein beetje natuurlijke blush met NYX angel blush.
  • Wenkbrauwen is devolgende stap. Ik vulde hen een beetje in, maar denk eraan: het moet natuurlijk blijven. Een rechte lijn of duidelijke lijn is dus not done. Ik gebruikte NYX single eyeshadow in Taupe.
  • Daarna nam ik een blending borstel en bracht ook deze kleur aan in mijn arcadeboog.
  • Wimpers krullen en bruine mascara aanbrengen (meer natuurlijk dan zwarte mascara!)
  • Lippenbalsem om een beetje natuurlijke glans te geven aan de lippen...
  • Klaar

xxx Brenda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat een bericht na! Leave a message!